SMAAK&MEER moet jubileumfeest voorlopig uitstellen

Redactie 23-04-2020
Foto: SMAAK&MEERJeroen en Anita missen het contact met hun gasten en kunnen niet wachten tot de deuren weer open kunnen.

Op 1 april 2010 begon SMAAK&MEER als een eetwinkel en cateringbedrijf op de Noordvliet in Maassluis. Tien jaar later is bedrijf flink gegroeid, verhuisd naar de Govert Wijnkade en zelfs uitgebreid met een restaurant.

Door de coronacrisis moesten de deuren van het restaurant enkele weken geleden gesloten worden en de geplande activiteiten wegens het 10-jarig bestaan werden uitgesteld. Maar het team van SMAAK&MEER zit zeker niet stil.

Bestelservice

Jeroen Klop van SMAAK&MEER had de verplichte sluiting van alle horeca in Nederland wel aan zien komen en zat een paar dagen voordat het kabinet deze maatregel bekend maakte al met een aantal collega's om de tafel om een plan te bedenken voor het geval hij zijn restaurant voor onbepaalde tijd moest sluiten. "Het bezorgen van maaltijden deden we nog niet, maar hebben deze service nu in een paar dagen tijd opgezet. Op deze manier kunnen we onze gasten toch nog verblijden met onze maaltijden en daarnaast kan ik het personeel werk blijven bieden." Van woensdag tot en met zondag is het mogelijk maaltijden te bestellen bij SMAAK&MEER en daar wordt ontzettend veel gebruik van gemaakt. "We stellen iedere week een ander menu samen met maaltijden die geschikt zijn om thuis te bezorgen. Het wisselende menu is natuurlijk leuk voor de mensen thuis, maar ook voor ons in de keuken."

Mediteraanse wijze

Klop draait dit bedrijf samen met zijn vrouw "en een fantastisch team van 20 personeelsleden." Normaal gesproken is SMAAK&MEER een bruisend restaurant waar service hoog in het vaandel staat. "Voor ons is het belangrijk dat gasten bij ons echt even een avondje uit zijn, waarbij alles klopt. Wij bereiden onze maaltijden op mediteraanse wijze, maken veelal gebruik van biologische, verse en eerlijke producten en houden van niet al te veel tierelantijnen op het bord. Verder wordt er in ons restaurant veel gekozen voor 'shared dining'." Natuurlijk is Klop erg blij dat zijn bezorgservice op dit moment goed loopt, maar hij kan uiteraard niet wachten tot hij de deuren van zijn restaurant weer mag openen. "Vooral het contact met de gasten missen we enorm."

Jubileum

Ook de geplande jubileumactiviteiten zijn dus voorlopig even op de lange baan geschoven. "We zouden een aantal feestavonden organiseren en er stond natuurlijk nog en uitje met het personeel op het programma." Maar van uitstel komt in dit geval geen afstel, zo zegt Klop. "Dit feestje gaan we, op het moment dat dit weer veilig kan en mag, zeker inhalen!"

Kijk voor meer informatie over SMAAK&MEER en de bezorgservice op smaakenmeer.nl.